Ahad, 23 Mei 2010

BAB SATU – MENGENAL RASUL & ISLAM SIAPAKAH YANG MENGISLAMKAN KITA ?


Sebelum sasaorang menjalani Amal Ibadat Agama Islam, maka pernahkah terlintas difikirannya soalan begini :-

Kalau orang kafir masuk Agama Islam bergelar Muallaf, ada Imam yang mengislamkannya. Tetapi siapa pula yang mengislamkan diri aku ini ?

Apakah yang dikatakan ISLAM itu ? Siapa pula yang membuat RUKUN ISLAM 5 PERKARA itu ?

Maka umum mengetahui Agama Islam adalah Agama Allah yang disebarkan oleh RASUL AKHIR ZAMAN, Junjungan kita Nabi MUHAMMAD SAW. Tiada lagi Rasul selepas baginda. Jikalau tiada lagi Rasul selepas baginda kenapakah manusia Islam mengucap KALIMAH RASUL yang berbunyi :-

Wa Ashhadu Anna Muhammadur Rasullullah.
Dab aku bersaksi bahawa AKU MUHAMMAD Rasul Allah.

Fikirkan baik baik istilah Arab AN-NA itu bermaksud AKU dalam Bahasa Melayu kita. Ulamak Syariat mengertikan AN-NA sebagai SESUNGGUHNYA. Aku katakan maksudnya ialah AKU atau SAYA.

Bukankah Allah Berfirman : Tiada Rasul selepas Muhammad saw dan kenapa pula manusia menyatakan dirinya MUHAMMAD RASUL ALLAH ?

Adapun tiap tiap soalan ada jawapannya jika difikirkan. Kalau difikirkan betul ..maka ikutlah, jika sebaliknya ..maka janganlah ikut kitab Wahdaniatullah ini kerana Allah telah Berfirman bermaksud :-

Laisa alai la huda hum wa laa kin nallah hu adii mai ya sya’
Bukanlah kewajipanmu menjadikan mereka mendapat petunjuk, akan tetapi Allah-lah Yang Memberi Petunjuk

Kerana itulah apa yang hendak diherankan kalau manusia TIDAK DIBERI PETUNJUK oleh Allah SWT. Guru yang turun dari langit pun tidak akan dapat berbuat apa apa untuk menyatakan yang ajaran ini dan itu salah dan yang ini betul dan yang itu salah.

Pokok pangkalnya KEIMANAN sasaorang. IMAN itu YAKIN. Kalau yakin 100% Iman namanya. Jikalau 99% was was dan waham namanya.

Maka untuk mendapatkan JALAN WAHDANIATULLAH kenalah yakin dan berilah tumpuan sepenuhnya dan minta Allah bukakan PINTU MAKRIFAH kita.

Firman Allah bermaksud :-

Allah Pelindung orang orang yang beriman. Dia mengeluarkan mereka dari kegelapan kepada CahayaNya.

Yang menyampaikan Firman Allah adalah RASUL. Kalau Firman Allah tidak disampaikan oleh Rasul maka TIDAK ZAHIRLAH KALIMAH yang berjumlah 6,666 ayat menjadi 30 juzuk Al-Quran sebagai PANDUAN ORANG ISLAM yang beriman.

Berbalik kepada soalan yang pertama tadi : SIAPAKAH YANG MENGISLAMKAN KITA ? Apakah jawapan anda ? Emak andakah, bapa andakah , kadhikah atau guru andakah ?

Yang kita tahu lahir sahaja kita, ibu bapa kita daftarkan kelahiran kita di Balai Polis
Masih bayi lagi SUDAH TERCATIT dalam Surat Beranak bahawa agama kita ialah Agama Islam….keturunan Melayu.

Maka nyatalah sekarang bahawa ISLAM KITA ialah ISLAM BERCATIT……
Jadi kita ialah ISLAM ZURIAT atau ISLAM KETURUNAN daripada keturunan kedua ibu bapa yang Islam.

Maka untuk mengingatkan kembali SIAPA yang mengislamkan diri kita, maka Firman Allah kita baca 5 Kali sehari semalam ketika kita Solat dengan sedikit PINDAAN ULAMAK FEQAH kerana mereka TIDAK SETUJU dengan SATU KALIMAH didalam Al-Quran.

Kerana itu maka GELAP GULITA lah manusia Syariat tentang SIAPA yang mengislamkan mereka.

Bersambung………………..

3 ulasan:

  1. Kita sendiri lah yang mesti mengislamkan diri kita.

    BalasPadam
  2. kena cari guru yg sanad salasilah berhubung hingga ke rasullulah.... rabitah dan salasilah... terima talkim syahadah..

    BalasPadam
  3. Hadits shohih bukhari no. 1296 "Setiap anak dilahirkan dalam keadaan fithrah. Kemudian kedua orang tuanyalah yang akan menjadikan anak itu menjadi Yahudi, Nashrani atau Majusi ...."
    maka yang menjadikan ia Islam seorang utusan (rosul), ulama pewaris para nabi. maka bab tentang nabi & rosul, bab baiat dan kepemimpian, bab persatuan umat dengan urwatul wutsqo, bab tentang kalimatus sawwa,bab syahadat & pembatalnya. bab-bab ini hilang dari pelajaran ummat. muslim yang akan menumbuh-kembankan dicap teroris, sesat, pemecah umat.

    BalasPadam